De eerste twee weken - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Lucas Ven - WaarBenJij.nu De eerste twee weken - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Lucas Ven - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken

Door: Luc

Blijf op de hoogte en volg Lucas

06 September 2009 | Verenigde Staten, Tampa

Hè hè, na anderhalve week kan ik dan eindelijk mijn laptop gebruiken. De problemen met internet en de oplader zijn opgelost. Ik ben hier nu twee weken en de tijd vliegt. Mijn vliegtuig vertrok 21 augustus vanuit Brussel. Bij het inchecken van mijn bagage bleek dat mijn vliegtuig drieënhalf uur vertraging had. Hierdoor zou ik ook mijn vlucht van Philadelphia naar Tampa missen. Maar bekijk het van de positieve kant, ik had nu nog twee om met het gezinnetje Brussel te verkennen.

Vrijdagavond kwam ik in Philadelphia aan en werd ik naar mijn hotel gebracht. De volgende ochtend vloog ik naar Tampa. Ook deze vlucht had een vertraging van 2 uur. Rond half 2 was ik op Tampa International en werd ik naar mijn hotel gebracht. Na twee dagen rondhangen kon ik maandag mijn kamer op de campus in. De eerste week was vooral gericht op de internationale studenten. Zo was er bijvoorbeeld een shopping trip en een dinner. Je leert zo al snel veel andere studenten kennen.

Mijn kamer zelf is niet zo speciaal, twee bureaus, twee kasten en twee bedden. De douches en wc’s moet je delen met de hele gang. Dat zijn zo’n twintig jongens, de meisjes hebben hun eigen douches. In mijn gang zitten vooral veel internationale studenten. Het zijn allemaal chille mensen en we doen veel samen, eten, voetballen, pokeren en poolen. Zo komen we de eerste weken wel door. Mijn roommate kwam vijf dagen later pas aan. Zijn naam is Nicholas, hij is een aardige gast en hij komt uit New York. Het eten is redelijk goed, er is genoeg keus. Naast de pizza’s en de hamburgers is er ook een salade en fruitbar, je kunt je eigen sandwich en wraps laten maken en er zijn elke dag andere internationale gerechten.

Afgelopen maandag begonnen de lessen. De eerste lessen waren goed te volgen en vaak zetten de docenten hun aantekeningen zelf op de site van de school. Mijn vakkenpakket bestaat uit Micoreconomics, Global Issues, English en Math. Ik heb zo’n 17 uur per week les en ik heb dus genoeg tijd om met een paar anderen te voetballen of te tennisen. Hier laat ik het nu bij, ik zal proberen om regelmatig een berichtje te plaatsen en er wat foto’s op te zetten.

Talk to ya later, HOUDOE!!

  • 06 September 2009 - 19:58

    Carola :

    Hi Luc, leuk verhaal ik zal familie en vrienden de link doorsturen. Veel plezier en succes met je lessen. Kus, Mam

  • 07 September 2009 - 20:11

    Paul Van Gastel:

    Hey Luke,

    Leuk iets van je te horen (lezen).
    Take care!

  • 07 September 2009 - 20:41

    Joan Van De Ven:

    Leuk om je zo te kunnen volgen. En dat klinkt allemaal goed zeg. Vooral die 17 uur les per week. heeeeeeel veeeeel tijd voor leuke dingen.
    Succes en veel plezier.

  • 07 September 2009 - 20:53

    Sophie:

    Hey Luc,

    Leuk om te lezen over de ervaringen van mijn grote neef! Volgens mij is het ook leuk dat je een New Yorkse roommate hebt. Wie weet kun je in een vakantie met hem mee naar New York?! Of gebeurt dat alleen in films? Nou goed, heel veel plezier. Succes met pokeren en natuurlijk met de studie!

    Liefs Sophie

  • 07 September 2009 - 20:55

    Christel:

    Ha die Luc,

    goed te lezen dat het zo goed met je gaat. Leer je ze ook nog Americaans jokeren?
    Veel plezier en heel veel groeten van ons allemaal. De Verbeekjes

  • 08 September 2009 - 06:36

    Pom:

    He Luc,

    goed om te zien dat je genoeg tijd hebt om Het "International Van de Ven Invitational Golf Tournament" op te zetten! ik zie de uitnodiging graag tegemoet!

  • 08 September 2009 - 06:54

    Charlotte:

    Ciao Luc,

    Klinkt goed zeg! Geniet met volle teugen daar! Ik hou je site in de gaten!
    Groetjes Charlotte

  • 08 September 2009 - 16:47

    Oma.:

    Voor de derde keer probeer ik je te mailen. Ik wil kennelijk te vlug, en dan ben ik ineens mijn mail kwijt, Het ga je goed. doe veel ervaring op, dat kan nooi iemand je afnemen.Zojuist kreeg ik een mail uit Duitsland dat Jasper ook afgestudeerd is. Veel groeten Liefs Oma.

  • 08 September 2009 - 21:52

    Jelle:

    als je je rechteroog dichtknijpt en je linker een beetje dan lijkt die skyline vrijwel identiek op die van Tilburg! MIjn felicitaties gaan uiteraard uit naar Jasper in Duitsland.

  • 09 September 2009 - 14:42

    Walid:

    Yo Lucas,

    Beter leer je ze daar wat kwatten is!

    Veel plezier nog!

    Grtz

  • 10 September 2009 - 10:28

    Oma.:

    Ontzettend leuk om regelmatig naar jouw web-site te kijken. Nu staan er weer allemaal foto's op Ik vind het heel bijzonder.
    fijn dat je de kans hebt omdat allemaal mee te maken. Veel groeten

  • 11 September 2009 - 13:26

    Miranda:

    Heey Luc, klinkt allemaal superleuk. Je zult het daar prima volhouden. Groeten van ons allemaal. Have fun!

  • 11 September 2009 - 17:12

    Ineke:

    Hé Luc,
    Klinkt goed daar. Wel even anders dan 't odulphus! Geniet ervan!

  • 12 September 2009 - 09:39

    Paul Van Gastel:

    Leuk, ik zie op de foto's dat je in het Efteling hotel zit. Of is het een dependance van het Kremlin en is hele spul daar gefinancierd door de Russen?

  • 15 September 2009 - 17:56

    Philip:

    Lucas! klinkt allemaal geweldig! ben al benieuwd naar je nieuwe verhaal. ik zit in oktober in New York voor een week! dus dan ben ik dichtebij dan je denkt. 't zou natuurlijk te chill zijn als ik nog langs kan komen, ik ga iig veel werken dus misschien is dat te verwezelijken. iig nog veel succes met je lessen en we spreken elkaar!
    groet

  • 23 September 2009 - 14:01

    Linda:

    He luc, ik zie dat je prima zit, ruime kamer, netjes opgeruimd en een overvolle kast zodat je veel te kiezen hebt als je je mooi gaat maken voor de beeldschone dames.
    Heel veel plezier en we horen graag van je, ......

  • 27 September 2009 - 19:37

    Josje/Ton Groels:

    Hoi Luc,
    Wij vinden jou een "dappere dodo" om dit avontuur zo in je eentje aan te gaan.Leuk verslag en foto's. wij wensen jou "good luck" en kijken uit naar het volgende verslag. Heel veel lieve groeten van Ton/Josje

  • 28 September 2009 - 19:13

    Marina (UStudy):

    Hi Lukas

    Via George daPonte, Director of International Admissions, kwam ik aan je naam. Heb nl. een studente die ook aan de U of Tampa wil studeren maar dan vanaf volgend studiejaar. Wil haar graag met je in contact brengen. Stuur je mij even een mailtje: meijer@ustudy.nl
    Alvast bedankt!

    Overigens beheer ik op Facebook een group met de naam UStudy voor NL studenten in de VS/geinteresseerden in Amerikaans onderwijs. Je bent van harte uitgenodigd lid te worden!

    Met vriendelijke groeten,
    Marina Meijer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tampa

Studie in VS

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2010

Het Einde

18 Maart 2010

Spring Break

07 Februari 2010

Barack

18 Januari 2010

Back in the States

17 December 2009

Het laatste berichtje
Lucas

Actief sinds 03 Sept. 2009
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 23387

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2009 - 20 Mei 2010

Studie in VS

Landen bezocht: